What is your dream? TÄVLING!

 
OJ! Vad kul att hamna på blogg.se's första sida! 
Välkommen alla till min blogg! :)

För att fira detta så har jag dragit ihop en liten tävling!
Jag har en massa prylar från mina sponsorer som jag inte har hunnit använda
- och tänkte att NI skulle kunna rippa dem istället för mig!

Allt ni behöver göra är att kommentera detta inlägg och berätta:
VILKEN ÄR DIN STÖRSTA DRÖM?
 
obs! glöm inte att skriva in din mailadress så jag kan kontakta dig om du är den lyckliga vinnaren! :)
 
Jag utser 2 vinnare den 8 feb!
 
 
Welcome to my blog!
So my blog popped up on the frontpage of blogg.se today!
To celebrate that, I've decided to throw a little goodiebag competition!
(I have way too much gear that I haven't used from my sponsors, and I thought
that YOU guys could rock it this year instead of me) 

So, what I want to know is:
- WHAT IS YOUR BIGGEST DREAM?
 
Comment this post and tell me all about it, and don't forget to
write your email address - so I can contact you if you're the lucky winner!
 
There will be 2 lucky winners by the 8th of Feb!
 
 
GOOD LUCK!
Alinde:

Min dröm är att leva ett as grymt liv där jag är lycklig, har en massa vänner worldwide, har bockat av min bucketlista, kan åka på många äventyr och mycket snowboard med min blivande kille och bara lever livet! Och så klart ha en lyckad karriär!!

Btw, din bligg är superbra och du verkar verkligen ha ett gött liv!! :D

Anonym:

Ps. Förra kommentaren kom från Alinde, [email protected]

http://hotl.blogg.se

Jonna:

Min största dröm är att vara frisk och må bra resten av livet. Att ha en aktiv livsstil, inte bli drabbad av skador eller sjukdomar (allvarliga), och inte heller att någon i min närhet blir drabbad av det. Ha klyschigt som fan men det är väl ändå något som alla drömmer om? Sen är min kortsiktiga dröm att komma in på och klara GMU!

linn:

min största dröm är att ha badat i alla hav här på jorden, alltså att resa se och uppleva! :)

lina:

En stor dröm är att bli riktigt bra på Snowboard! Att svänga ner hela den där offpistbacken utan att ramla, ta den där extra svåra railen och lära mig en 360 o.s.v.
Nästa vinter planerar jag att jobba i någon skidort under vinterhalvåret och bara ploga snö hela tiden!!

Kajsa:

Min största dröm är att resa världen över och se jorden sju underverk ! :D

Madelene:

Min största dröm är nog att kunna sjunga.
Egen hästgård i all ära..

Men att kunna sjunga fint vore awsome!
Brukar säga att det är min största sorg i livet, att det låter skit när jag sjunger. Älskar att sjunga och skulle önska att jag kunde stå på scen och sjunga.

Sång och musik gör liksom så gott. Jag skulle må bra och jag skulle kunna göra gott för andra med min sång. (om det nu lät bra alltså och inte horseshit ;)


Elin Johansson:

Mitt livs dröm?
Att leva lycklig med min man och mina barn. Att barnen ska slippa växa upp som jag, med föräldrar som bråkar och inte pratar med varandra på 20 år.
Jag tror på kärleken och hoppas verkligen vi kan njuta av den hela livet ut.
För min egen del: sångkarriär absolut, men först ska barnen få bli stora.

Sara:

Min största dröm är att bli ännu bättre på snowboard, sedan skaffa sponsorer och få vara med och tävla i x-games för det vore så sjukt stort! Sedan jag var 11-12år har jag drömt om det här, men jag aldrig riktigt tagit nått seriöst. Men detta är något jag verkligen vill och drömt om i 4-5år nu och ska absolut satsa på det för de är så sjukt kul!

johanna:

Min största dröm är att flytta till New York och leva mitt liv där! Att jobba på ett musikbolag och hitta kärleken.

Julia Rosén:

Min största dröm är att inte tänka på dagen utan att bara göra. Packa resväskan och dra ut i världen. Strosa runt på Londons gator, upptäcka Nya Zeelands djungel och djur. Äta äkta japansk sushi och shoppa loss i Tokyo! åka snowboard och skidor i världens snöiga berg. Vill inte stanna kvar på ett ställe utan vill upptäcka världen och visa alla med såklart videoblogga min dröm!

Mail: [email protected]

Amanda K:

Min största dröm är att leva ett hälsosamt och lyckligt liv fullt med vänner och familj. Helst någonstans där möjligheten alltid finns att kasta sig ut i backen för att åka lite bräda, som är mitt största intresse. Jag älskar att tillbringa dagar i backen och nöta på min åkning för att kunna utvecklas, det är sååå freaaking nice och en sån frihet att glida nerför backen med favorit musiken i örona.
Innan det har jag självklart några milstolpar jag vill bocka av, som tex backpacka i Asien, ta en tripp till landet down under och ta några surfletioner, det finns så mycket jag drömmer om att jag kan skriva en bibel, men detta är mina STÖRSTA drömmar!

Maja:

Min absolut största dröm att att på något sätt kunna göra något bra för världen! Jag vill efter studenten åka som volontär eller med någon hjälporganisation och hjälpa till i t ex Afrika! Sen hade det varit grymt om jag hittade botemedlet mot cancer! :) vill aldrig att fler ska behöva genomlida den sjukdomen! Och någonstans i allt det där vill jag vara en förebild för andra och att min passion och glädje till dans får visa sig :)

Linnea Öman:

För 4 år sedan förverkligade jag min dröm att åka till Afrika och volontära, jag åkte till ett barnhem i tanzania. för 2 år sen ville jag ta reda på deras dröm. Barnen i bergsbyn matanana. Deras dröm var en ny grundskola. Det blev även min dröm. Vi startade bygget ett år senare och nu är skolan snart klar! Ingenting är omöjligt, drömmar är till för att uppfyllas :) ps: du verkar leva ett grymt liv!

Maja Fasth:

Min största dröm är att bli fotograf och få fota djur och natur i ordinära miljöer. Allt från elefanter och isbjörnar till tropisk regnskog och glaciärer.

Sara:

Min allra största dröm är att våga göra det jag vill. Sluta lyssna på allt man "ska" göra som ungdom i dagens Sverige. Att våga ta det där steget att sluta universitetsstudierna för att leva som jag själv vill och inte som andra förväntar sig. Målet är att en dag lämna storstaden och flytta norrut till någon mysig by, bosätta mig där och öppna ett café i närheten till någon skidbacke. Då skulle jag ha möjlighet att kombinera vad jag gillar allra mest, att baka och åka skidor. Jag önskar att jag hade modet att ta mig i kragen och gör drömmen till verklighet och inte bara planer i mitt huvud.

Cissi:

Min största dröm ligger väldigt långt bort i siktet. Men det är iallafall att åka upp till rymden. Skulle vara så coolt! :D

Emelie:

Min största dröm är att flytta till Texas, till en tränare. Jobba mig upp från att mocka och fodra till att rida in unghästar, åka runt på de största tävlingarna med massa fina hästar och till slut själv kunna tävla på de största reiningtävlingarna i Usa. Hårt arbete men så väl värt det för vilken dröm!!
(Och förstås testa bergen i Usa lite, snäppet vassare än här i Åre kan jag tänka mig ;)

My:

Efter 4 år med ett benbrott som sjukhuset nekade, 3 benbrott på ett år och 2 år på sjukhus.Inklusive en tarm som inte klarar av att hantera mat längre efter Medeciner osv så är fortfarande min största dröm att bli en skidåkare och att få stå på pris pallen i Vm haha, oavsett om chanserna är otroligt små just nu så tänker jag aldrig sluta kämpa. Speciellt när jag bara är 13 är gammal och borde ha hela livet framför mig, jag tänker inte ge upp och jag ska bli skidåkare.
Oavsett vad någon annan säger, det är min dröm :)

Älskar Föresten din blogg och jag blir lika glad varje gång jag läser den haha

Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Världens bästa citat kanske! :)

elinochcanada.blogg.se:

Min högsta dröm är att bli en framgångsrik mat/bakningsfotograf. Ganska svårt att komma någon stans i den branchen, men jag är beredd att offra ganska mycket för att komma dit! Det skadar aldrig att prova :D

elin:

Mailadressen ville inte följa med haha

[email protected]

Marina Sundvall:

Min största dröm är att mot alla odds klara av skolan med bra betyg så jag kan komma in på psykologutbildningen på högskolan. Det kanske inte låter så svårt, men det har funnits en hel del hinder på vägen, i form av familj- och kompisproblem.
Förhoppningsvis når jag dit en dag!

Nathalie:

Havet är min lekplats och där jag är som lyckligast. Efter att ha surfat i snart tre år, har jag insett att det är det jag ska ägna mig åt. Min största dröm är att bli surfinstruktör och få ha olika stränder som mitt hem dit både unga och vuxna kommer för att lära sig fånga sin första våg! Jag vill dela med mig av den lyckan man kan få från något så självklart som vatten.

Andrea:

Jag har många drömmar, precis som dom flesta andra skulle jag gissa. Man önskar och hoppas att familj, vänner, nära och kära ska få må bra. Att man själv ska må bra, trivas med livet och arbeta med något som man verkligen, verkligen älskar.

Men min största dröm, det är något helt annat det. För snart två år sen kom jag hem från min andra vintersäsong, den här i Val d'Isere i Frankrike. Det hade varit sex månader av ren och skär glädje, fantastiska människor, massa åkning och lite jobb. Som det ser ut nu sitter jag däremot fast i skolan, men jag önskar, önskar, önskar att jag en dag ska ha möjlighet att resa runt i världen som jag behagar. Åka skidor i alperna, testa Canada, USA och Nya Zeeland. Se nya platser varje år och att ha ett arbete som jag kan ta med mig. Jag vill fortsätta träffa nya människor, lära känna nya platser och upptäcka. Det är min dröm det. En dag ska jag leva den också.

Lisa:

Min största dröm? Jag skulle säga att mina drömmar ändras ofta. Beroende på vart i livet jag är. Jag vill vara lycklig, och jäkligt vis. Typ som Rafiki i lejokungen. He got all figured aout..

Rebecka - Student i Seattle:

Min största dröm är att vara en Fashion/porträtt/wedding fotograf, Helst i någon större stad, och gärna där det är soligt ofta. Att få göra det jag älskar dagligen, som mitt jobb!
Mottot "If your dreams don´t scare you, they´re not big enough" har varit med mig länge, vilket är varför jag befinner mig i min favorit stad Seattle just nu och pluggar foto - ett steg i riktning mot att få leva min dröm.

Sofie:

Min största dröm har alltid varit att se världen. Att resa och se nya platser!
Se och uppleva andra kulturer. Hittills har jag varit i Grekland, frankrike och Tunisien.
Nästa steg är att åka till USA. Arbeta 1-2 år som Au pair (som jag lääänge velat göra)
därmed bli flytande i engelska och samtidigt resa och uppleva amerika! Det är min dröm :)

Elli:

Hola! Jag är 19 år gammal och tog studenten i våras.
Just nu jobbar jag på ett fik i Stockholm.
Jag har egentligen ingen aning om vad jag vill jobba med i framtiden, så jag tar varje dag som den kommer.
Men jag har en dröm. Som jag tänker förverkliga i år! Jag vill lära mig att surfa. Då jag åkt snowboard i drygt 5 år så har intresset vaknat för surfingen. Planen är att åka iväg i början av sommaren. Hur lång tid det sen tar att lära sig, det får vi se.... Men uppfylla min dröm, det ska jag!

Kajsa:

Min största dröm är nog att bara kunna vara mig själv, leva precis hur jag vill.
Jag vill göra något stort, vet inte vad,åka på en resa eller nått. Bara något riktigt kul och leva livet till 100%...

Jätte fin blogg du har! :-D

Emma:

Min största dröm är att bli ännu bättre på fotboll och ta en plats i landslaget! Jag har spelat fotboll sen jag var fyra och drömmen har alltid funnits!

Sara B:

Hej!
Min resa har precis påbörjats. Jag har hela mitt liv varit väldigt feg och sagt nej till saker som jag inte tror att jag klarar av eller tycker verkar jobbiga.
Men nu har jag börjat säga JA! Fast att jag tvekar. Insett att jag går miste om så mkt roligt annars.
En av mina drömmar har varit att få bli vattenaerobics ledare, och nu har den slagit in, man behöver inte vara trådsmal för att klara av att vara ledare, det funkar med 17 kg övervikt med!

Joe:

Min dröm är att arbeta med det jag verkligen brinner för längst inne i själen - dvs hälsa, yoga, ayurveda och personlig utveckling! Genom det skulle jag få människor att må bättre.

Jag tar mig sakta men säkert dit (tack vare beslutsamhet) men det är en lång (o dyr) väg!

[email protected]

matilda:

Min högsta önskan just nu är att få ett arbete. Jag kom precis hem från min sista arbetsdag på min gamla arbetsplats som tyvärr ska läggas ned. Jag och min pojkvän håller på och sparar ihop till en resa och jag har arbetat som en tok för att samla ihop pengar och spara så mycket jag kan. Beskedet om avslutad tjänst kom som en käftsmäll och utan arbete kommer det tyvärr inte heller bli någon resa..

Haha vilken deppkommentar. Jag är sjukt positiv och är inte rädd för att arbeta så det löser nog sig :D

Linnea:

Min dröm är att lära mig kinesiska! Jag håller på och kämpar just nu, och någon gång vill jag åka och bo i Kina under en längre tid.

Carolina:

Jag är så som person att jag hela tiden sätter upp drömmar och mål - när jag når en så är de on to the next on :)

Och min största dröm där jag är nu i livet är att under våren 2014 få ett jobb som är inom mitt yrke - tog examen för ett år sen. När jag får jobbet så kan jag börja spara pengar inför olika roliga upplevelser. Närmast blir nyår i österrike med killen - jag på snowboard och han på sitski :)

Nathalie:

Min största dröm är att få må bra igen. Det låter kanske klyschigt, att man vill vara lycklig, hälsosam och må bra livet ut, men sanningen är att jag inte mått bra på väldigt, väldigt länge.
Jag vet inte vad det är som kommer göra mig lycklig. Lycka för mig är att resa, själv, få bara vara mig. Det händer väldigt sällan att jag har råd med det.
Så min högsta dröm är att må bra igen. Vara lycklig. In i själen. Att kunna sluta äta mina mediciner som jag bara behöver ta större och större dos av för varje år som går. Jag är trött på att vara sjuk. (På tal om det önskar jag också att folk fick större förståelse för psykiska sjukdomar och inte blev rädda, som att det smittar, det behövs mer kunskap i det ämnet!).

Det är min dröm.

aidai:

Wautsi! Jag var tvungen att läsa igenom alla tidigare kommentarer och shit vad härligt att läsa om vad folk drömmer om och vill göra i livet! Inspirerande! Själv drömmer jag varje dag, det finns så sjukt mycket jag vill göra med mitt liv! Jag drömmer om att bli personlig tränare och lära folk vad hälsosamt är, hälsosamt på riktigt! Inte hälsosamt a la pinnsmal, käka kaninmat 24/7, träna tills du stupar och kanske vi klämmer in lite pulversoppa här också? Kom igen, ren bullshit! Så någon måste ju banka in lite vett i denna utseendefixerade värld, haha. Trots detta hittas nog min allra största dröm på weheartit.com, sökord "nature". Så mycket vackert, bara vi öppnar ögonen och ser oss omkring. Det är min största dröm, att få uppleva alla mäktiga landskap världen har att erbjuda! Ha det bra!

Jenny Författare:

Jag gör som du. Lever min dröm. Sen jag var 10 år har
Jag velat bli författare. Nu har jag skrivit tre vuxenromaner och åtta barnboksmanus. Allt ligger på förlag och hoppas på att bli antaget.
Fjärde bokmanuset börjar jag med i maj.

Johanna:

Min dröm är att att.. hehe... kunna sätta en boardslide. Har åkt rätt mycket men när jag skulle försöka mig på det en gång när jag var liten trillade jag baklänges och slog i huvudet i boxen och sen dess har jag inte vågat testa haha... Men den dag jag sätter det kommer jag vara så glad, övervinna min rädsla helt enkelt!

Emma:

Jag har precis lärt men åka snowboard och jag är helt fast! Älskar verkligen känslan när jag åker och jag vill bara lära mig mer. Så en av mina största drömmar nu är att faktiskt bli riktigt grym på att åka snowboard och lära mig så mycket det bara går.

Jess:

Att bli ihågkommen när jag dör. Att ha påverkat någons liv positivt så de kommer ihåg mig med glädje

bella:

Att få shredda med dig och lära mig nya tricks med ett stort leende på läpparna genom hela dagen hade varit storslaget!

Kommentera inlägget här: