En sommar i bilder.

I somras flyttade jag och Nicky till Mt.Hood, Oregon.
6 månader i paradiset, för att göra det vi älskar mest.
Hänga i snön. Campa. Surfa. Skate'a.
..och bara va.
 
 
Det blev många äventyr ut i skogen. Murkelplockning, bärplockning, picnic och campande.
Mysfaktor - 100%
Det blev också många äventyr upp på Vulkanen för snowboard och skidaction!
Efter vi byggt ett hopp till Nicky (som jag tyvärr inte kan visa då den bilden kommer att publiceras i en skidartikel) så byggde jag en Igloo för att hålla värmen. :)
Oregons natur är helt fantastisk. Det är SÅ grönt. Mossa och lav, blommor, träd å blad... 
Som en tropisk regnskog på vissa ställen.
Magiskt.
Vi läste måååånga böcker utanför vår första lägenhet i Govy.
 
 
Nickys hår växte som ogräs. Och växte ikapp mitt.
Vi byggde också treetaps och filmade en massa.
Fick mitt första jobb i USA, och förmodligen det bästa jobbet också - WINDELLS! 
Påfåglar överallt.
Grattis på födelsedagen till mig. IKEA-kalas, såklart!
(Jobbade hela dagen på flygplatsen för att skicka hem alla kids från Windells, så det blev inte mer fancy än dehär) :)
Timberlions!! :)
Fick ett par SKIDOR i födelsedagspresent! Har man en man som är skidproffs så har man.. haha :) Men han kommer nog aldrig att kunna få mig att byta till skidor. Kul är det dock!!
Tack vare luftfuktigheten i Oregon så är alla insekter ENORMA. Ouäk!
Glaciärvatten är inte sådär jättevarmt kan jag lova!
Känner ni igen det? THE SHINING HUSET! Som vi bodde granne med. Spooky!
Lärde mig en massa nya trick! Alltid kul!
Vi åkte till kusten och mötte upp med några av våra vänner från Utah (som precis skaffat den sööötaste lilla husky).
En bränd mexikanare.
 Sommaren gick snabbare än snabbast, och det var dags att åka tillbaka till Utah.
Tack Oregon för denna gång.
Vi ses igen nästa år!
 
Mikaela - I väntans tider:

Kikar in här och känner att jag bara måste lämna en kommentar! Jösses vilken härlig blogg med härliga bilder och ni är ju ett otroligt fint par :) Kommer garanterat tillbaks och läser och beundrar fler gånger! :)

Kommentera inlägget här: