still summer.

 ..what a bummer!
Bild från igår, med +26c i Park City, Utah.
Tycker alltså det är dags att bli vinter nu.
 
Sara:

Tjena Maja!
Jag har följt din blogg i ett år nu ungefär. Jag vill först och främst bara säga att du är hur cool som helst och är en inspiration.
Jag är 17år och åker snowboard bra antar jag och jag vill såå gärna börja lära mig åka på rails och hoppa, men vet inte riktigt var jag ska börja någonstans. Har du tips på vad man ska tänka på, vad som kan vara bra att kunna och sen undrar jag när du började åka snowboard och när började du hålla till i parken?
Ha det bäst!

Svar: Hej Sara!

Åh vad kul att höra, blir så glad! Jag tackar så hemskt mycket :)
Jag vet inte vart du håller hus, och om du har någon park i närheten och hur den ser ut, men oftast så är parker uppdelade i olika sektioner (easy, medium och pro).

Jag fick min första bräda när jag var 8 år, men började inte att åka park förrän jag var 18 år!
Jag började med små hopp (i en easy park) och bredare boxar. Det är alltid bra att ha någon att åka med, så ni kan sätta upp mål tillsammans och lära av varandra. Du behöver inte heller vara rädd att fråga någon shreddare i parken om ett trick du vill lära dig, dom flesta som hänger i parken är oftast jättesnälla och hjälpsamma! (Det är mycket lättare att se när någon visar ett trick istället för att förklara med ord) :)Men jag rekommenderar att du börjar smått och arbetar dig uppåt, få en känsla för balansen på boxar och 'airtime' på hopp. Prova på boardslides på boxar och en och annan frontside eller backside 180 ut. Du kan också prova på 180's på pisten innan du börjar spinna på hopp. Prova också på att åka switch (andra hållet än du är van med).


Ett annat tips är att du spanar in youtube, de har MASSOR av trickvideos där de verkligen förklarar hur man gör ett trick - har faktiskt använt mig av det nu i sommar ;)


Jag hoppas snowboardåkningen går bra och att jag har gett en bra förklaring!

Lycka till! :)
Maja Löfvenmark Keefer

Kommentera inlägget här: