en honeymoon som inte riktigt gick som den skulle.

Hej allihopa, vi är tillbaka!
 
Oj vilken resa vi haft. Från värme och solsting till meterdjup nysnö och förfrysning. 
 
Tänkte börja att skriva om vårt äventyr till Thailand. Den resan gick inte direkt som planerat..
Jag och Nicky landade i Bangkok och begav oss genast ned till Koh Samui och tog båten till Koh Phangan där 2 av våra vänner från USA väntade. Vi hade tänkt resa till alla öar, men den 2a dagen av vårt långa äventyr så var vi med i en mopedolycka, som dessvärre är VÄLDIGT vanligt i Thailand.
   Vi var på en riktigt dålig väg och hade dåliga däck, vilket resulterade i att när vi svängde efter en omkörning så lade sig mopeden ned och Nickys vänstra sida av kroppen blev alldeles uppskrapad - eller mer 'avskalad' skulle jag vilja säga. Jag hade turen att endast skrapa upp min hand och slå i huvudet (hjälmen räddade mig!). Det var blod ganska mycket överallt på olycksplatsen, och Nicky hade riktigt djupa sår (hål) i sin armbåge (han svimmade efter han hade sett sin armbåge direkt efter olyckan) :( Han blev skickad till ett sjukhus på direkten, och de rengjorde/skrapade hans sår och fick 14 stygn i sin armbåge.
 
Allt gick fint, inga brutna ben och vi fick faktiskt gå hem samma dag med en massa piller och antibiotika.
 
Efter några dagar så blir Nicky allt sämre och hans feber bara ökar, doktorn såg att hans sår hade blivit infekterade, så Nicky blir nedsövd på direkten, de öppnade hans stygn i armbågen och rengjorde allt igen.. de satte in dropp och han fick den starkaste antibiotikan de hade, sedan blev han inlagd på sjukhuset - i 8 dagar! 
 
Vi hade verkligen tur att inte bli mer skadade. Men trots att det gick ganska bra så var detta nog det jobbigaste som hänt under vårt tid tillsammans, att se någon den man älskar mest vara i sånt dåligt skick.. Usch! Som tur var så blev han bättre för varje dag, men han var på så starka mediciner att han sov runt 19h per dag, vilket betydde att jag var ensam mest hela tiden på sjukhuset.. Tack och lov för familjen och alla vänner som skype'ade med mig och var mitt största stöd under den tiden. Ni är guld värda <3 
 
Nicky blev mycket bättre och blev utskriven på julafton - och begav oss direkt till Koh Chang där min familj väntade, är så otroligt glad och tacksam att Nicky blev frisk till slut.. och att vi fick chansen att möta min familj då det var 2 år sedan jag sist såg dem!
 
Slutet på denna resa var fantastiskt. Även om vår honeymoon inte riktigt gick som planerat.. ;)
 
PS. Till alla er som åker utomlands och hyr moppe - TARE LUGNT! Ingen stress, kör försiktigt, HJÄLM, skor och täckande kläder. Det är inte som att köra moppa hemma i Sverige, mopparna man hyr är oftast i dåligt skick och vägarna är verkligen inte att leka med.. Det är inte värt att spendera hela semestern på ett sjukhus. 
 
 
 
 
..Nästa inlägg kommer att handla om vår resa till Japan! Stay tuned :)
 
Robex Lundgren:

finna bilder

Lisa:

Men va hemskt! Skönt att det slutade bra iallafall =)

Heléna:

Men fy så himla läskigt =(

Linn :

Otroligt fina bilder!! titta gärna in på min blogg för tips på bakning och goda recept :)

Tanja:

Usch så jobbigt! Vilken tur att det slutade lyckligt iaf=)

MADDISENJ.SE:

Men fy, tur att det trots allt gick så pass bra och att det slutade väl! Väldigt vackra bilder du bjuder på ändå!

Meena:

Fina ( och lite läskiga) bilder!

Biggeros:

Så hemskt vad som skedde. Tur i oturen att allt slutade väl. Så fina bilder. Kram

classica.blogg.se:

jobbigt med olyckan, men ser ut som ni hade bra ändå där borta i Thailand.

corneliaeriksson.blogg.se:

Så fina bilder! Oturligt med olyckan, tur i oturen att det trots allt gick relativt bra. Hoppas ni har mestadels fina minnen från resan :)

Sofie Selling:

Åh vad vackra bilder!
Riktigt otäckt att skrapa upp så mycket, moppar är läskiga att ramla med.

JULES☆BLOG:

Otäckt med olyckan, men tur att ni inte bröt något!

Robex Lundgren:

tycker synd om dig så inte de översta bilderna först. stakare

johanna wentzel:

usch stackars dig :( Men det var jättefina bilder <3 :) Ha de bra :D Checka gärna in min blogg

Annster:

Hemskt.
Tur att det inte gick värre.

I övrigt fina bilder :)

Linda RYDÉN:

AJJ AJJ AJJ!! Hoppas allt läkte bra och han mår bra! :)

Kommentera inlägget här: