Japanuary.

Japan.
 
Hade väl aldrig trott att jag skulle få chansen att åka hit.. och trodde väl inte heller att det var snowboardåkningen som skulle ta mig så långt! 3 veckor i vinterparadiset med 8 andra vänner och min andra hälft, livet kan nog inte bli bättre än såhär. 
 
Med snöskor, lavinutrustning, snacks och en hejdundrans massa kamerautrustning så utforskade vi Japans fantastiska backcountry.
 
Vi tackar och bockar för en underbar upplevelse i Japan - Kulturen, maten och alla otroligt trevliga personer vi mött under resans gång, värmda toalettsitser, nudelsoppor, te, snö, frostbites och ONSENS. Vi kommer tillbaka nästa år!! :)
 
Här hade vi precis hoppat av bussen i Niseko, Japan... Som ni kan se så var vi i Thailand 8h innan detta. :)
Vi hittade många undangömda puderställen bland Japans vulkaner.
HAPPINESS!!!!!
Kunde inte annat en le.. hela dagen, varje dag.
Nicky & Jonah.
Jonah.
Jag har seriöst aldrig sett så mycket snö i hela mitt liv.. och jag kommer från Lappland! 
Anja med sin splitboard i vinterparadiset.
Jag innan jag droppar in!
Jag är så glad över denna bild på mig, jag droppade in precis innan solen gick ned och hade METERDJUP pudersnö att surfa igenom.
Nicky i solnedgången (och efter en krash.. som ni kan se)
Hittade nya kompisar.
Solnedgång och dagens sista pudersväng från mig.
..Vi var de enda som bodde på detta hotell, och tur var väl det! 
Efter en lång dag av shred så var onsen the way to go.. vatten värmd av vulkanerna, man kunde inte vara mer relaxed än såhär.
Borstade tänderna med denna utsikt. Snö.
Boaz.
Good morning!
Nicky, Anja & Ethan.
Nicky och jag.
Teatime all day, every day.. och klädd i mina underställ från Eivy Clothing - såklart!
snacks.
Går igenom filmklipp från dagens gång. Jonah, Boaz & Lupe.
Vi hyrde en bil så vi kunde följa den djupaste snön. Här hade vi precis checkat in på ett 4* hotell (resort) i Rusutsu. OJ, vad vi blev bortskämda. Gratis liftkort, gratis mat&dryck och jättebilligt boende i deras suite! Vilken deal! ;)
..King crab och sushi var nog favoriterna :)
Nicky var med i en "bellybutton dance"... hahah.. så himla kul! Vilken show!
Sista stoppet var i Kamifurano.. där hade det precis varit en snöstorm, som ni kan se.
Här ser ni Gyoten (våran värd på hotellet). Vilken underbar person, kunde knappt någon engelska, men tack vare en app som översatte från Japanska till Engelska så kunde vi kommunicera. Tack och lov för dagens teknologi och kroppsspråk.
Gyoten och jag!
The early bird catches the worm. Fast vi fångade mest soluppgångar och obeskrivbar snö.
Sista dagen i Japan var en av de bästa.
Ethan, Anja, Jonah.
Jag föll. Och fastnade. Och fick panik...och Nicky bara skrattade.
 
 

 
Tack och hej Japan! Vi ses nästa år!
 
Nästa inlägg kommer att handla om vårt sista stopp:
- SydKorea!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: